در فصل‌سرد چه عطري را انتخاب كنيم؟
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...
نگارش در تاريخ سه شنبه 7 / 7 / 1390برچسب:"در,فصل سرد,عطر,لباس,گرما,سرما,هوا,شدت", توسط En.Ali Golestani(علی گلستانی)
در دنياي امروز عطرهاي مختلف همانند لباس‌هايي كه براي پوشيدن انتخاب مي‌كنيم صرف‌نظر از تفاوت‌هاي زيادي كه دارند تابع قوانين فصلي هستند و به عبارت ديگر گرما يا سرماي هوا و همچنين وجود رايحه گل‌هاي بهاري يا هر عامل ديگري كه ناشي از تغييرات فصلي است مي‌تواند بر شدت يا نوع رايحه‌اي كه در محيط استشمام مي‌كنيد تاثيرگذار باشد.
 

از اين رو توصيه مي‌شود كه در انتخاب عطر، شرايط آب و هوايي و به عبارتي تغييرات فصلي را نيز مورد توجه قرار دهيد.

از آنجا كه در فصل زمستان مولكول‌هاي تركيبات الكلي فرار نبوده و تا حدودي ساكن و بي‌حركت هستند، بنابراين معمولا در فصول سرد سال عطرها از ثبات بيشتري برخوردار خواهند بود. با توجه به آنچه گفته شد بهتر است براي اين فصول از رايحه‌هاي ملايم و خنك كه حاوي تركيباتي چون ادويه‌هاي شرقي، عسل، وانيل، شكلات و قهوه و همچنين عصاره گل‌ها و گياهان مختلف هستند، استفاده كنيد.

اغلب عطرهايي كه حاوي اين تركيبات هستند نوعي احساس آرامش و اطمينان و دلگرمي را در افراد ايجاد خواهند كرد. فصل زمستان اغلب موجب ايجاد نوعي احساس افسردگي در افراد خواهد شد و براساس نتايج به دست آمده از تحقيقات انجام شده كمبود ويتامين در افراد مختلف در فصول سرد سال بشدت افزايش مي‌يابد، بنابراين با رايحه‌اي كه در محيط اطرافتان رايحه گرم و دلپذير ايجاد كند، مي‌توانيد به آن تا حدودي بر اين احساس ناخوشايندي كه در وجود شما بوجود آمده است، غلبه كنيد.

اما اگر شما از جمله افرادي هستيد كه احساس مي‌كنيد رايحه عطري كه مي‌زنيد را تنها براي مدت زمان كوتاهي مي‌توانيد استشمام كنيد به شما توصيه مي‌كنيم پيش از اين كه به قسمت مشخصي از پوست خود عطر را اسپري كنيد، آن قسمت از پوست را كمي كرم بزنيد.

استفاه از عطرهاي زمستاني در فصول گرم سال اغلب با نتيجه مشابهي همراه نخواهد بود. شدت اين نوع رايحه‌ها وقتي با سطح پوست بدن در تماس باشند افزايش خواهد يافت و از اين رو مي‌توان گفت كه اين نوع عطرها نمي‌توانند گزينه مناسبي براي فصول گرم سال باشند، البته براساس نظرسنجي‌هاي انجام شده عطرهاي زمستاني يكي از پرطرفدارترين و خوش بوترين عطرها هستند.

اگر بخواهيد اين نوع عطرها را در فصول گرم سال مورد استفاده قرار دهيد بهتر است از آنها در تركيب با نوعي رايحه ديگر استفاده كنيد تا ثبات بيشتري داشته باشند.

پس اگر به دنبال انتخاب يك عطر خوب زمستاني هستيد بهتر است از رايحه‌هاي گرم ملايم انتخاب كنيد كه نه‌تنها مي‌توانيد از احساس گرمي آنها براي ايجاد نوعي احساس آرامش و اطمينان خاطر بهره گيريد، بلكه مي‌توانيد براي مدت زماني طولاني از بوي مطبوع و ملايم اين رايحه لذت ببريد.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: